Zmena banky je zásadný krok a preto je dôležité pristupovať k nemu s chladnou hlavou. Klienti často reagujú pod tlakom, keď ich niečo (alebo niekto) v banke nahnevá. Vtedy môžu konať unáhlene, čo môže mať za následok zbytočné komplikácie.
V prvom rade je potrebné zvoliť si banku a správny balík služieb.
Je dobré si vopred spísať, aké transakcie v priebehu mesiaca klient realizuje (napr. trvalé príkazy, platby kartou, výbery z bankomatu vlastnej alebo cudzej banky atď.) a následne porovnať zloženie aktuálne ponúkaných balíkov. Netreba zabúdať, že všetky operácie vykonané nad rámec služieb obsiahnutých v balíku sú spoplatnené. Porovnanie balíkov služieb je možné uskutočniť osobnou návštevou pobočiek jednotlivých bánk, ale aj z pohodlia domova, prostredníctvom internetových portálov.
Tip Finančnej Hitparády:
Vyberajte si taký nový balík, ktorý obsahuje čo najviac Vami realizovaných transakcií. Nezabudnite ani na ponuku online bánk. Zvážte aj benefity, ktoré banky ponúkajú pri aktívnom využívaní účtu (čiastočné alebo úplné odpustenie poplatku za vedenie účtu, odmena za platbu kartou, bezplatné výbery z bankomatov, sms správy o pohyboch na účte).
Po zodpovednom porovnaní si klient môže zriadiť nový účet a požiadať o presun účtu. Žiadosť o presun účtu môže klient podať osobne v starej banke, prípadne, ak sa chce vyhnúť jej návšteve stačí, ak o to požiada v tej novej. V takom prípade ale klient musí rátať s tým, že podpis na žiadosti o presun účtu musí byť úradne overený (na matričnom úrade, resp. u notára). Dôležité je prihliadať na všetky platby - odchádzajúce, ale aj prichádzajúce. Pri odchádzajúcich platbách môžete v novej banke spísať ich zoznam a tá zariadi ich zrušenie v starej banke, ako aj zriadenie príkazov na úhradu na novom účte. Treba však vždy počítať s poplatkami za zrušenie napr. trvalých, resp. inkasných príkazov, platobnej karty, zrušenie účtu v zmysle aktuálne platného cenníka starej banky.
Tip Finančnej Hitparády:
Dajte si pozor, aby ste na starom účte nechali dostatok peňazí na zúčtovanie všetkých poplatkov a aby účet nevykazoval debetný zostatok, teda aby nebol v prečerpaní. V opačnom prípade stará banka účet nezruší. Po zrušení účtu, čo môže trvať aj dva mesiace, tieto prostriedky pošle stará banka na nový účet klienta.
Je výhodnejšie si staré príkazy zrušiť sám cez internetbanking a nové príkazy si zriadiť jednoducho podľa nich. V prípade inkasa je dôležité informovať príslušného príjemcu inkasa - inkasanta, napr.: poskytovateľa energií (plyn, elektrina) alebo operátora (telefón, káblovka), o zmene čísla účtu na inkasovanie, resp. podpísať mandát s inkasantom, ktorým udelíte povolenie inkasovať z vášho účtu v novej banke.
Problém môže nastať s prichádzajúcimi platbami, najmä, pokiaľ má klient príjem z viacerých zdrojov. Klient musí na zmenu svojho bankového účtu upozorniť všetky potrebné inštitúcie (napr.: zamestnávateľ, sociálna poisťovňa). Tiež je nevyhnutné myslieť na to, že klient je povinný pôvodnej banke vrátiť platobnú kartu a to buď osobne, v pobočke banky, prípadne korešpondenčne, formou doporučenej listovej zásielky.
Tip Finančnej Hitparády:
Proces presunu účtu zbytočne neunáhlite, aby ste sa vyhli prípadným nepríjemnostiam. Mohli by ste totiž nejakú platbu prehliadnuť alebo na ňu pozabudnúť.
Hypotéka bez úrokov?
Výhodná úroková sadzba
Možnosť výrazne si znížiť splátky úroku
Predčasné splatenie zadarmo
Ročný termínovaný vklad
Ročný termínovaný vklad 2,50 % p. a. bez akýchkoľvek poplatkov.
Minimálny vklad 10 000 EUR.
Zhodnocujte svoje financie s J&T BANKOU.