Testovali sme banky, ako reagujú na otázky klientov
Zverejnené dňa: 2012-06-12
Testovali sme, či sú banky ochotné odpovedať na otázky ľudí aj ináč ako priamo v pobočke. Na jednoduché otázky oslovené banky zväčša reagovali rýchlo, no nie vždy presne. Sú však aj informácie, ktoré si banky strážia a neposkytnú ich tak ochotne. Reč je hlavne o hypotékach.
Či sú banky ochotné komunikovať s klientmi aj ináč, ako len priamo v pobočke, kde majú možnosť naplno využívať svoje predajné zručnosti, sme sa rozhodli otestovať prostredníctvom mailovej komunikácie.
Na adresy jednotlivých bánk, ktoré sú určené pre poskytovanie informácií sme postupne zaslali otázky od troch rôznych ľudí. Pri bankách, ktoré majú na stránkach kontaktné formuláre, sme využili formuláre. Telefonický kontakt na klientov sme neposkytli.
Pýtali sme sa na termínovaný vklad, prevody do zahraničia aj na hypotéku
Z častých otázok, s ktorými sa klienti obracajú na portál www.FinancnaHitparada.sk, sme vybrali tri. Druhá a tretia otázka sú zámerne formulované tak, aby na nich nebola jednoznačná odpoveď. Chceli sme zistiť ochotu bánk poskytnúť aj rozsiahlejšie odpovede.
1. Akú úrokovú sadzbu by mi vedela banka ponúknuť pri vklade 15.000 € na dobu 2 až 3 roky. Aké sú poplatky v prípade predčasného výberu?
2. Plánujem si otvoriť bežný účet. Potrebujem každý mesiac posielať 1.000 eur do Nemecka a chcem platiť čo najnižšie poplatky. Aké mám možnosti, koľko ma to bude stáť?
3. Je možné zistiť úrokovú sadzbu na hypotéku aj mailom? Ak áno, pošlite mi prosím aké údaje potrebujete, obratom Vám ich pošlem spať.